Opłata jednorazowa za semestr:
- 15 października;
- 25 lutego.
Opłaty za zajęcia dydaktyczne w Uniwersytecie Łódzkim obejmują:
Zasady odpłatności za zajęcia dydaktyczne w roku akademickim 2023/2024 reguluje Zarządzenie Rektora nr 19 z dnia 26.10.2020 zm. zarz nr 79 w sprawie: zasad pobierania i zwalniania z opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim.
Zasady odpłatności za zajęcia dydaktyczne w roku akademickim 2024/2025 reguluje Zarządzenie Rektora nr 19 z dnia 26.10.2020 zm. zarz nr 86 w sprawie: zasad pobierania i zwalniania z opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim. Załącznik do zarządzenia nr 86 Rektora UŁ z dnia 6.05.2024 r.: Oświadczenie o zapoznaniu się oraz akceptacji zasad odpłatności za usługi edukacyjne.
Zasady odpłatności dla cudzoziemców za zajęcia dydaktyczne w roku akademickim 2023/2024 reguluje Zarządzenie Rektora nr 112 z dnia 05.05.2023 w sprawie: opłat wnoszonych przez cudzoziemców korzystających z usług edukacyjnych w Uniwersytecie Łódzkim.
Zasady odpłatności dla cudzoziemców za zajęcia dydaktyczne w roku akademickim 2024/2025 reguluje Zarządzenie Rektora nr 80 z dnia 24.04.2024 w sprawie: opłat wnoszonych przez cudzoziemców korzystających z usług edukacyjnych w Uniwersytecie Łódzkim.
Załącznik do zarządzenia nr 80 Rektora UŁ z dnia 24.04.2024 r.: Oświadczenie o zapoznaniu się oraz akceptacji zasad odpłatności za usługi edukacyjne.
Opłaty za w/w zajęcia uiszczane są przez studenta na przypisane mu indywidualne wirtualne konto bankowe w terminach ustalonych powyższą Uchwałą Senatu UŁ. Za datę wniesienia opłaty uważa się datę jej wpływu na indywidualne konto UŁ. Niewniesienie opłaty w terminie skutkuje naliczeniem odsetek od nieuregulowanej opłaty. Uiszczenie należnej opłaty jest warunkiem dopuszczenia do sesji egzaminacyjnej.
Ustala się następujące terminy uiszczania opłaty za zajęcia dydaktyczne na studiach niestacjonarnych I i II stopnia oraz studiach stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim:
Opłata jednorazowa za semestr:
Opłata ratalna (semestr zimowy):
Opłata jednorazowa za rok:
Opłata ratalna (semestr letni):
Wysokość opłat w roku akademickim 2024/2025 za zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Łódzkim określa Zarządzenie Rektora nr 76 z dnia 22.04.2024 r. (zm. zarz. nr 85 z dnia 29.04.2024).
Wysokość opłat za kształcenie na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2024/2025 okresla Załącznik nr 10 do Zarządzenia Rektora nr 76:
Wysokość opłat za kształcenia na studiach stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim w roku akademickim 2024/2025 określa Załącznik nr 16 do Zarządzenia Rektora nr 76
Wysokość opłat za studia w przypadku cudzoziemców korzystających z usług edukacyjnych w UŁ zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 80 z dnia 24.04.2024 wynosi:
Opłata za przedmiot objęty zaliczeniem warunkowym lub powtarzaniem (także po wznowieniu) na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych wynosi 600,00 zł Załącznik nr 15 do Zarządzenia Rektora nr 76 Opłaty związane z powtarzaniem określonych zajęć / semestru należy uiścić do 15 października w semestrze zimowy oraz do 25 lutego w semestrze letni. Opłaty za zajęcia objęte zaliczeniem warunkowym należy wnieść do 15 grudnia w semestrze zimowym, do 15 maja w semestrze letnim. W przypadku wznowienia termin płatności ustala Dziekan.
Opłata za zajęcia nieobjęte planem studiów / indywidualnym planem studiów w roku akademickim 2024/2025 - studia niestacjonarne i stacjonarne wynosi 300,00 zł (za jeden przemiot w ciągu semestru). Załącznik nr 14 do Zarządzenia Rektora nr 76.
Wysokość opłat w roku akademickim 2023/2024 za zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Łódzkim określa Zarządzenie Rektora nr 106 z dnia 27.04.2023 r. (zmienione zarządzeniem nr 121)
Wysokość opłat za kształcenie na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2023/2024 okresla Załącznik nr 10 do Zarządzenia Rektora nr 106:
Wysokość opłat za kształcenia na studiach stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim w roku akademickim 2023/2024 określa Załącznik nr 16 do Zarządzenia Rektora nr 106:
Wysokość opłat za studia w przypadku cudzoziemców korzystających z usług edukacyjnych w UŁ zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 112 z dnia 05.05.2023 wynosi:
Opłata za przedmiot objęty zaliczeniem warunkowym lub powtarzaniem (także po wznowieniu) na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych wynosi 500,00 zł. (przyjeci w 2021/2022 i wcześniej) oraz 600,00 zł (I rok - przyjęci w 2023/2024 i II rok - przyjeci w 2022/2023) Załącznik nr 15 do Zarządzenia Rektora nr 106 Opłaty związane z powtarzaniem określonych zajęć / semestru należy uiścić do 15 października w semestrze zimowy oraz do 25 lutego w semestrze letni. Opłaty za zajęcia objęte zaliczeniem warunkowym należy wnieść do 15 grudnia w semestrze zimowym, do 15 maja w semestrze letnim. W przypadku wznowienia termin płatności ustala Dziekan.
Opłata za zajęcia nieobjęte planem studiów / indywidualnym planem studiów w roku akademickim 2023/2024 - studia niestacjonarne i stacjonarne wynosi 300,00 zł (za jeden przemiot w ciągu semestru). Załącznik nr 14 do Zarządzenia Rektora nr 106.
Dokonanie jednorazowej opłaty za semestr do 15 października (zimowy) i do 25 lutego (letni) uprawnia do 2,5 % bonifikaty, za każdy semestr, za który jednorazowa opłata została uiszczona.
Dokonanie jednorazowej opłaty za rok do 15 października uprawnia do 5 % bonifikaty, za każdy rok, za który jednorazowa opłata została uiszczona.
Za datę wniesienia opłaty uważa się datę jej wpływu na indywidualne konto UŁ.
Student, który na skutek okoliczności zaistniałych po zawarciu umowy z UŁ
- znalazł się w trudnej sytuacji materialnej lub
- z innych szczególnych względów nie jest w stanie ponosić opłat za zajęcia dydaktyczne w pełnej wysokości lub
- osiągnął wybitne wyniki w nauce
może wystąpić do Dziekana z wnioskiem o ulgę w opłatach.
Ulga w opłacie za zajęcia dydaktyczne nie może być przyznana studentowi pierwszego semestru studiów.
W przypadku ulgi z tytułu osiągnięcia wybitnych wyników w nauce wysokość ulgi w opłatach zależy bezpośrednio od średniej ważonej (sposób wyliczenia średniej ważonej reguluje §39 ust. 5 Regulaminu studiów) z ocen uzyskanych w semestrze poprzedzającym semestr, w którym student składa wniosek o przyznanie takiej ulgi.
Wysokości ulg w roku akademickim 2023/2024 zostały ustalone na następującym poziomie:
- dla średniej z ocen w przedziale: od 4,50 do 4,70 przysługuje zniżka 20%,
- dla średniej z ocen w przedziale: powyżej 4,71 do 4,85 przysługuje zniżka 50%,
- dla średniej z ocen w przedziale: powyżej 4,86 do 5,00 przysługuje zniżka 90%.
W przypadku ulgi z tytułu w trudnej sytuacji materialnej lub innych szczególnych względów niepozwalajcych ponosić opłat za zajęcia dydaktyczne w pełnej wysokości do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające sytuację finansową studenta oraz dodatkowe oświadczenie studenta. Nieudokumentowane wnioski nie są rozpatrywane.
Wniosek należy złożyć w kierunkowym dziekanacie w terminie do 10 października - za semestr zimowy - lub do 20 lutego - za semestr letni.
Od roku akademickiego 2015/2016 studenci studiów niestacjonarnych posiadający Kartę Dużej Rodziny będą mogli otrzymać 25% ulgę w opłacie za rok studiów. Warunkiem otrzymania ulgi jest złożenie wniosku o ulgę w opłacie do dnia 10 października.
Osoba, która uiściła opłatę za studia, a studiów nie podjęła (tj. nie była immatrykulowana) może, na swój wniosek, otrzymać zwrot wpłaconej kwoty. Wniosek wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty za studia, należy złożyć w dziekanacie kierunkowym.
W przypadku rezygnacji ze studiów w trakcie roku akademickiego (poprzez złożenie w dziekanacie pisemnego oświadczenia), Student może wystąpić, za pośrednictwem właściwego dziekanatu kierunkowego, do Dziekana o zwrot uiszczonej opłaty pomniejszonej proporcjonalnie do okresu odbytej nauki. Wysokość opłaty podlegającej zwrotowi oblicza się następująco: opłatę semestralną albo roczną dzieli się przez liczbę tygodni w semestrze albo roku i mnoży się przez liczbę tygodni nauki pozostałych Studentowi do zakończenia semestru albo roku.
Opłaty za kształcenie na studiach niestacjonarnych, opłaty za kształcenie na studiach stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim dla obywateli polskich oraz cudzoziemców odbywających studia na zasadach obowiązujących obywateli polskich, oraz opłaty za wpis warunkowy i powtarzanie dokonywane są na indywidulane konto studenta podane w USOSweb
Opłaty za kształcenie na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych dla cudzoziemców odbywających studia na zasadach odpłatności dokonywane są w euro na rachunek Uniwersytetu Łódzkiego
numer konta: 13 1240 3028 1978 0000 2822 2550
BIC banku odbiorcy (kod SWIFT): BIC: PKO PPLPW
IBAN: PL
Szczegóły dotyczące konta bankowego:
dane odbiorcy: UNIWERSYTET ŁÓDZKI
adres odbiorcy (ulica i numer): Narutowicza 68
kod pocztowy, miasto: 90 - 131 ŁÓDŹ
kraj: POLSKA
nazwa banku odbiorcy: Bank Pekao S.A. II / O ŁÓDŹ
adres banku odbiorcy: PIOTRKOWSKA 270, Łódź, 90 - 361, POLSKA
W tytule przelewu należy umieścić swoje imię i nazwisko oraz nazwę naszego Wydziału (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ) oraz nazwę kierunku. Ponadto należy upewnić się, że nie ma żadnych ukrytych kosztów transferu.
Opłaty za legitymację elektroniczną, dyplom oraz przesyłkę poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru należy dokonywać na poniższe konto
Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ
BANK PEKAO S.A. II O/ŁÓDŹ
07 1240 3028 1111 0010 2943 4436
Zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 61 z dnia 08.05.2019 r. (ze zm 17.02.2021) pobiera się opłaty za legitymację elektroniczną oraz dyplom.
Opłaty za legitymaję
Opłata za wydanie legitymacji studenckiej:
- rozpoczęcie studiów w roku akademickim 2018/2019 i wcześniej – 17,00 zł.
- rozpoczęcie studiów w roku akademickim 2019/2020 i później – 22,00 zł.
Za wydanie duplikatu elektronicznej legitymacji pobiera się opłatę o połowę wyższą, niż za wydanie oryginału.
Opłata za wydanie duplikatu legitymacji studenckiej:
- rozpoczęcie studiów w roku akademickim 2018/2019 i wcześniej – 25,50 zł.
- rozpoczęcie studiów w roku akademickim 2019/2020 i później – 33,00 zł.
Opłaty za dyplom
A - studia roczpoczęte w 2018/2019 i wcześniej:
Absolwent studiów rozpoczętych w roku akademickim 2018/2019 i wcześniej ponosi opłatę za wydanie dyplomu ukończenia studiów i suplementu do dyplomu w języku polskim: 60,00 zł.
B - studia roczpoczęte w 2019/2020:
Absolwent studiów rozpoczętych w roku akademickim 2019/2020 nie ponosi opłaty za wydanie dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem do dyplomu.
Zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 188 z dnia 4.08.2021 r. (ze zm. 23.09.2021) w sprawie zasad wydawania w Uniwersytecie Łódzkim dyplomu ukończenia studiów, suplementu do dyplomu, odpisów dyplomu, świadectwa ukończenia studiów podyplomowych oraz innych dokumentów z przebiegu kształcenia pobierane są opłaty pocztowe za przesyłki.
Wysokość opłat wynika ze stawek z podpisanej umowy pomiędzy UŁ a aktualnym operatorem pocztowym - obecnie Pocztą Polską.
Opłaty za przesyłkę poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru - Przesyłki Krajowe
Format | Waga | Polecone z potwierdzeniem odbioru |
S (koperta A5) np. zaświadczenie | do 500g | 9,80 zł |
M (koperta A4) np. karta przebiegu studiów | do 1000g | 10,30 zł |
L (koperta większa niż A4) np. dyplom | do 2000g | 18,60 zł |
Opłaty za przesyłkę poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru - Przesyłki Zagraniczne
Waga | Europa, Cypr, Rosja, Izrael | Ameryka Północna, Afryka | Ameryka Południowa, Środkowa, Azja | Australia, Oceania |
do 50g | 21.90 zł | 21.90 zł | 21.90 zł | 21.90 zł |
50g - 100g np. dyplom | 22,40 zł | 22,40 zł | 22,40 zł | 22,40 zł |
100g - 350g | 23,00 zł | 23,00 zł | 23,00 zł | 23,00 zł |
350g - 500g | 23,60 zł | 27,60 zł | 32,30 zł | 42,80 zł |
500g - 1000g | 37,60 zł | 46,30 zł | 53,30 zł | 76,30 zł |
1000g - 2000g | 67,20 zł | 85,30 zł | 103,30 zł | 155,30 zł |