Spotkanie na Wydziale odbywa się z inicjatywy dr hab. Iwony Dorota Czechowskiej, prof. UŁ i prof. dr. hab. Jerzego Gajdki.
Harmonogram spotkań
20.11.2024 – 10.00 – sala C101 – spotkanie dla studentów i pracowników
- Jak pomaga Rzecznik Finansowy? – apl. radcowski Mateusz Krzak, Bartosz Taperek, dr Maciej Próchnicki (Departament Edukacji i Komunikacji) – ok. 20-30 min.
Przedstawiona zostanie instytucja Rzecznika Finansowego, jej rola w systemie ochrony konsumenta, formy pomocy zapewnianej klientom rynku finansowego, a także działania edukacyjne prowadzone przez Biuro RF.
- Nieautoryzowane transakcje płatnicze – r.pr. Dawid Rapkiewicz (Dyrektor Departamentu Klienta Rynku Bankowego i Kapitałowego) – ok. 40-50 min.
Podczas prelekcji zostaną omówione kluczowe uprawnienia klientów podmiotów bankowych i dostawców usług płatniczych, które przysługują, gdy dojdzie do nieautoryzowanej transakcji płatniczej. Poza mechanizmami prawnymi, poruszone zostaną także kwestie praktyczne, w szczególności jak dbać o bezpieczeństwo w sieci i poza nią, a także jak zabezpieczyć się przed oszustwami związanymi z wyłudzeniami danych bankowych.
20.11.2024 – 12.00 – sala T401 – spotkanie dla seniorów
- Wyzwania i problemy współczesnej bankowości – dr Andrzej Stopczyński (Departament Analiz i Legislacji), r.pr. Dawid Rapkiewicz (Dyrektor Departamentu Klienta Rynku Bankowego i Kapitałowego)
Podczas prelekcji poruszone zostaną podstawowe problemy, na które w relacji z bankami napotykają klienci. Szczególny nacisk położony zostanie na kwestie praktyczne.
Rzecznik Finansowy
Rzecznik Finansowy jest państwową instytucją podejmującą działania na rzecz ochrony klientów podmiotów rynku finansowego. Rzecznik pomaga indywidualnym klientom w sporach z podmiotami rynku finansowego w sprawach dotyczących oferowanych usług i sposobu ich realizacji, podejmuje działania systemowe na rzecz ochrony praw klientów oraz prowadzi działalność informacyjną i edukacyjną w zakresie zwiększania świadomości finansowej społeczeństwa.
Rzecznik Finansowy został powołany w celu wspierania klientów w sporach z podmiotami rynku finansowego. Pomagamy w różny sposób: od poradnictwa, przez interwencje i postępowania polubowne, aż po wsparcie w trakcie postępowania sądowego.