ZGŁOŚ SIĘ DO V EDYCJI KONKURSU EKSOC STARTUP!

baner V edycji konkursu EkSoc startUP - grupa uśmiechniętych studentów oraz ikony oznaczające smart city, eko, potrzeby społeczne i innowacje

Studenci na start!

Rusza V edycja konkursu EkSoc startUP!, który jest formą wspierania studentów i doktorantów w tworzeniu innowacyjnych przedsięwzięć biznesowych. Wspieramy innowacje, przedsiębiorczość i kreatywność. Jeżeli masz innowacyjny pomysł na biznes, myślisz o założeniu startupu lub firmy, ale potrzebujesz praktycznego know-how oraz wsparcia finansowego - ten konkurs jest dla Ciebie!

Adresaci konkursu

Konkurs adresowany jest do studentów i doktorantów wszystkich uczelni wyższych z województwa łódzkiego (dowolnego stopnia, trybu, kierunku). Swój pomysł na biznes możesz zgłosić sam lub jako lider maksymalnie 5-osobowej grupy.

Zadanie konkursowe i co nowego w V edycji konkursu?

Zadanie konkursowe polega na przesłaniu do Organizatorów opisu swojego pomysłu na biznes. W V edycji opis ten musi być podzielony na trzy części:

  1. możliwie dokładny opis pomysłu na startup / biznes (maksimum 700 słów)
  2. przewidywane strumienie przychodów, spodziewane kluczowe wydatki początkowe, spodziewane koszty bieżące (maksimum 700 słów)
  3. opis podobnych rozwiązań w Polsce i na świecie oraz wskazanie tego, czym Twój projekt miałby się na ich tle wyróżniać (maksimum 700 słów)

W oparciu o opisy projektów, Panel ekspertów wyselekcjonuje finalistów. Oceniane będą między innymi potencjał biznesowy projektu, jego unikatowość czy stopień zaawansowania lub dopracowania koncepcji. 

Ponadto, w V edycji będziemy premiować projekty:

  • odpowiadające na wyzwania środowiskowe i klimatyczne;
  • odpowiadające na wyzwania społeczne;
  • zgodne z koncepcją smart city,
  • ale jesteśmy również otwarci na projekty z innych obszarów, dopóki będą innowacyjne!

Z uwagi na kreatywny charakter konkursu, eksperci ostatecznie będą kierowali się swoimi subiektywnymi odczuciami na temat projektów.

Harmonogram konkursu

  • Zgłoszenia Uczestników: 1-18.02.2024 r.
  • Wybór 10 Finalistów przez panel ekspertów: 26.02.2024 r. 
  • Warsztaty i szkolenia dla Finalistów: marzec – maj 2024 r. 
  • Opracowanie przez Finalistów szczegółowych koncepcji biznesowych oraz projektów w formie prototypów, eksponatów, wizualizacji, posterów i prezentacji przy indywidualnym wsparciu mentorów: marzec – maj 2024 r. 
  • Prezentacje projektów i wybór Laureatów spośród Finalistów konkursu podczas uroczystej gali finałowej: 25.05.2024 r.

Formularz zgłoszeniowy

Link do formularza

Regulamin V edycji konkursu

Gala finałowa konkursu i nagrody

Autorzy 10 najlepszych pomysłów wchodzą do finału, a już samo wejście do grona finalistów daje ogromne korzyści dla osób myślących o własnym biznesie: około 4 miesięcy indywidualnego wsparcia mentorskiego ze strony praktyków biznesu, pakiet praktycznych szkoleń biznesowych, know-how, a także kontakty, które zaprocentują w przyszłości.

Rywalizacja o główną nagrodę pieniężną (w poprzedniej edycji było to 25 000 PLN!) rozegra się podczas Gali Finałowej, planowanej na 25 maja 2024 r.. Podczas Gali finaliści zaprezentują przed Jury i publicznością - dopracowane pod okiem specjalistów koncepcje biznesowe. Główną nagrodę wygra najbardziej innowacyjny pomysł na biznes/startup, który w ocenie Jury odpowiada na realne potrzeby i ma potencjał komercjalizacji. Jury w czasie finałowej gali konkursu może zdecydować o przyznaniu (oprócz nagrody głównej) dodatkowych wyróżnienień finansowych (np. w IV edycji wręczono 4 takie wyróżnienia, na łączną kwotę 9500 PLN). Jest o co walczyć!

Organizatorzy konkursu

Organizatorem konkursu jest Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny Uniwersytetu Łódzkiego, wraz z działającą przy nim Radą Biznesu oraz partnerami biznesowymi.

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY

Zapraszamy do współpracy przy V edycji konkursu: 

  • Sponsorów, z prośbą o wsparcie finansowe przedsięwzięcia, w tym przede wszystkim ufundowanie nagród dla najlepszych zespołów. Zdobądź tytuł Brylantowego, Złotego lub Srebrnego Sponsora Programu EkSoc StartUp!
  • Partnerów merytorycznych, którzy przeprowadzą szkolenia i warsztaty oraz udzielą wsparcia mentorskiego;
  • Partnerów medialnych, którzy zapewnią oprawę i promocję wydarzenia.

Wspólnie wspierajmy innowacje.

KONTAKT

Strona internetowa konkursu: eksocstartup.uni.lodz.pl

Strona konkursu na Facebooku: facebook.com/eksocstartup

ENGLISH

Are you a university student from Lodz or the Lodz region? A creative one? Are you thinking about your future and considering setting up a company? This competition is for you!

We would like to invite Polish or foreign students/doctoral students from any university from the region of Lodz, from any faculty, year and mode of studies, individually or in a group of max. 5 people. The student team may include people from different universities and faculties. The student team may include people from different universities and faculties (we value interdisciplinarity!). Foreign students must communicate in English.

Read more here: Information in English

DYREKTOR CSIPZ

Tomasz Dorożyński portret

dr hab. Tomasz Dorożyński, prof. UŁ
Dyrektor Centrum Szkoleń i Praktyk Zawodowych
Pełnomocnik Dziekana ds. studenckich praktyk zawodowych i współpracy z otoczeniem
Manager Projektu Konkurs EkSoc StartUP!
tomasz.dorozynski@uni.lodz.pl
pokój A406
tel.: +48 42 635 48 10

 

WSPÓŁPRACA Z FIRMAMI I INSTYTUCJAMI

Katarzyna Skierniewska portret 

mgr Katarzyna Skierniewska
Specjalista ds. współpracy z otoczeniem
(szkolenia, umowy o współpracy, oferty staży/praktyk/pracy,
organizacja i promocja Konkursu EkSoc StartUP!)
Centrum Szkoleń i Praktyk Zawodowych
pokój C13
email: katarzyna.skierniewska@uni.lodz.pl
tel.: (48) 42 635-51-26
 

 

IV EDYCJA

Gala finałowa i laureaci IV edycji konkursu

IV edycja konkursu została zrealizowana w terminie 10.01.2022-21.06.2022. Do finału weszło 11 projektów (6 indywidualnych i 5 zespołowych, łącznie 21 studentów). W tym roku finał konkursu zdominowany był przez studentów różnych kierunków Uniwersytetu Łódzkiego, ale znaleźli się w nim także reprezentanci Politechniki Łódzkiej oraz Społecznej Akademii Nauk. Gala Finałowa miała miejsce w Hotelu Andel’s w Łodzi.

Zgłoszone przez studentów pomysły na startup były w tej edycji oceniane według następujących kryteriów:​

  1. Unikatowość projektu;
  2. Stopień zaawansowania produktu/usługi;
  3. Odpowiedź na wyzwania środowiskowe i klimatyczne;
  4. Odpowiedź na potrzeby społeczne;
  5. Model biznesowy przedsięwzięcia;
  6. Potencjał biznesowy przedsięwzięcia.
     

Nagrodę główną, którą stanowiło 25000 PLN, zdobył autor projektu „wynajmijmuzyka.pl” - Mateusz Szerszenowicz, student Uniwersytetu Łódzkiego (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, kierunek Informatyka i Ekonometria). "Wynajmijmuzyka.pl" to platforma łącząca twórców i wykonawców z branży muzycznej z osobami szukającymi ich usług. Opiekę mentorską nad zwycięskim projektem pełnili: pani Magdalena Bednarek-Żurawiecka, Bilplast S.A. oraz pan Igor Mertyn, NAVICULA.M Sp. z o.o.

W tym roku po raz pierwszy ustanowiono tzw. wyróżnienie EKO EkSoc w wysokości 5000 PLN dla najbardziej ekologicznego pomysłu na startup. Nagroda ta wiąże się z realizowanym na Wydziale programem działań prośrodowiskowych pt. EKO EkSoc, którego celem jest inicjowanie, wspieranie i propagowanie przedsięwzięć na rzecz zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu. Projekty związane z ekologią były już nagradzane w poprzednich edycjach konkursu, ale w IV edycji konkursu, z racji na wzrastającą rangę tematu, zdecydowano o ustanowieniu specjalnego wyróżnienia dla projektu, który będzie się najlepiej wpisywał w definicję odpowiedzialnej przedsiębiorczości. Wyróżnienie EKO EkSoc zdobyły autorki projektu "Raton" - cztery studentki Uniwersytetu Łódzkiego (Wydział Zarządzania, kierunek Marketing): Nikola Pluskota (liderka projektu), Julia Gradowska, Wiktoria Olejniczak i Natalia Wołosowicz. Mentorami, którzy wspierali studentki w konkursie byli: pani Zuzanna Mikołajczyk, Know.How.Match oraz pan Andrzej Tabara, Exaco Sp. z o.o.

Jury w IV edycji konkursie zdecydowało ponadto o przyznaniu dodatkowych wyróżnień dla projektów, które zostały szczególnie wysoko ocenione pod względem jednego z przyjętych kryteriów oceny:

1. wyróżnienie w kategorii "unikatowość projektu" 1500 PLN - projekt "SocialFruit"
Laureat: Jakub Rycerz, Uniwersytet Łódzki, Wydział Biologii i Ochrony Środowiska / Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, kierunek EkoMiasto
Mentorzy wspierający studentów: pan Zbigniew Nowicki, Bluerank oraz pan Przemysław Nowakowski, Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna

2. wyróżnienie w kategorii "odpowiedź na potrzeby społeczne" 1500 PLN - projekt "UVI - your visual independence"
Laureaci:
-Tetiana Berehova, Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, kierunek Finanse i rachunkowość (liderka projektu)
-Liliia Karaban, Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, kierunek Filologia Polska
-Makar Oliinyk, Społeczna Akademia Nauk, kierunek Informatyka
Mentorzy wspierający studentów: pan Piotr Kałuża, ING Bank Śląski oraz pan Piotr Kruszyński, FEYENALLY

3. wyróżnienie w kategorii "potencjał biznesowy przedsięwzięcia" 1500 PLN - projekt: "REJob"
Laureatka: Dziyana Tsybulskaya, Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, kierunek Zarządzanie
Mentorzy wspierający studentów: pani Anna Tumidajewicz, Infosys oraz pani Monika Stefaniak, Shumee SA

Uzasadnienie wyboru laureatów przez Jury

“To już czwarta edycja Konkursu, z każdą kolejną Jurorzy są pod coraz większym wrażeniem zaprezentowanych pomysłów na startup. Jesteśmy szczególnie pod wrażeniem ewolucji jaką projekty przechodzą podczas wspólnej pracy z mentorami. Przewodniczący, jak i pozostali członkowie Jury, są przekonani, że każdy z pomysłów ma szanse na realizację i do tego bardzo zachęcają wszystkich finalistów! Drodzy finaliści! Spełniajcie swoje marzenia, bo kiedy jak nie teraz, tuż po otrzymaniu tak dużej lekcji z przedsiębiorczości! Organizatorzy Konkursu i całe Jury będą trzymać z całych sił kciuki za Wasz sukces! Jury, w najbardziej licznym ze wszystkich edycji składzie ośmioosobowym, miało niezwykle trudny wybór. Ostatecznie zdecydowało o przyznaniu następujących nagród:

  • Nagroda Główna (25000 zł) - projekt "wynajmijmuzyka.pl":

Głównymi czynnikami, które zadecydowały o wyborze były:
- rozsądny plan finansowy uwzględniający różne scenariusze i różne pakiety subskrypcyjne oraz precyzyjna mapa rozwoju przedsięwzięcia;
- silna propozycja wartości dla usługodawców i dla usługobiorców;
- możliwości skalowania projektu w skali całej Polski i rozbudowywania o nowe usługi i produkty;
- bardzo dobra prezentacja pomysłu podczas gali finałowej (przejrzyste założenia, precyzyjny i realistyczny model biznesowy), w tym umiejętne wybrnięcie z niespodziewanych utrudnień technicznych; ciekawy layout aplikacji, dopracowane detale; 
- przetestowana i gotowa do użycia platforma, z pierwszymi zainteresowanymi usługodawcami, co daje wysokie prawdopodobieństwo sukcesu biznesu;
- last but not least -> realizacja tego przedsięwzięcia adresuje aspekt społeczny i ekonomiczny. Branża muzyczna, jako jedna z wielu, została szczególnie dotknięta skutkami pandemii. Zwiększenie możliwości proponowania swoich usług w sposób łatwy i szybki i przyjazny dla usługobiorców pomoże podnieść się branży z "finansowych kolan".  A poza tym, kto z nas nie kocha muzyki? 

  • Wyróżnienie EKOEkSoc (5000 zł) - projekt "Raton":

Realizacja tego projektu niewątpliwie zmniejszy ilość jedzenia jakie codziennie trafia na śmietnik, na początek w Łodzi, potem w Polsce a może i dalej w Europie.  Tym samym ograniczona zostanie produkcja art. spożywczych. Bezdyskusyjne jest więc, że bezpośrednio wpłynie to na ograniczenie emisji CO2 do środowiska produkowanego przez branżę spożywczą (producentów, dystrybutorów i detalistów). 

  • Wyróżnienie w kategorii “unikatowość” (1500 zł) - projekt "SocialFruit":

Nikt do tej pory nie wpadł na pomysł tak oryginalnej aplikacji do dzielenia się nadmiarem warzyw i owoców z własnego ogródka. A przecież każdy na pewno by chciał zjeść soczystą, niepryskaną truskawkę, czy "chrupiącą" rzodkiewkę. Pomysł w ocenie jurorów łączy elementy eko z odpowiedzią na potrzeby społeczne.

  • Wyróżnienie w kategorii ”potencjał biznesowy” (1500 zł) - projekt „REJob”:

Przede wszystkim ważny tu jest aspekt pomocy milionom imigrantów zza granicy wschodniej, nie tylko tym przebywającym w Polsce, ale w całej Europie,  w znalezieniu dobrej i zgodnej z oczekiwaniami i profilem zawodowym pracy. Tym samym, potencjał biznesowy dla tego projektu jest realny i mierzalny.  Wiele firm boryka się z problemem znalezienia dobrego pracownika.Z tym narzędziem, za stosunkowo niewielką opłatą, znajdą szybko pracownika-imigranta, a pracownik właściwego pracodawcę.

  • Wyróżnienie w kategorii “odpowiedź na potrzeby społeczne” (1500 zł) - projekt "UVI - your visual independence":

5 mln Polaków, 31 mln osób w Europie Zachodniej z poważną wadą wzroku, którzy nie mogą normalnie funkcjonować w dzisiejszym świecie - potrzeba społeczna, żeby im pomóc jest bezdyskusyjna i niepodważalna. To dlatego ten Projekt zasłużył na wyróżnienie. Został też bardzo dobrze oceniony w pozostałych 5-ciu kryteriach, co nadaje wiarygodności i realności całemu przedsięwzięciu.

Wszystkim Laureatom gratulujemy i życzymy powodzenia w realizacji Waszych projektów! Jury konkursu."

Gala finałowa IV edycji konkursu - laureaci, finaliści, mentorzy i przedstawiciele organizatorów na wspólnym zdjęciu pamiątkowym

Gali finałowa IV edycji konkursu - laureat głównej nagrody odbiera symboliczny bon na 25000 zł

Gala finałowa IV edycji konkursu - laureat nagrody głównej oraz laureatki wyróżnienia EKO EkSoc na wspólnym zdjęciu z członkami Jury

gala finałowa IV edycji konkursu - laureatki wyróżnienia EKO EkSoc pozują do zdjęcia z symbolicznym bonem na 5000 zł

Gala finałowa IV edycji konkursu - trójka laureatów dodatkowych wyróżnień pozuje z pamiątkowymi dyplomami

Zapraszamy do obejrzenia szerokiej fotorelacji z Gali finałowej IV edycji konkursu:

Szkolenia dla finalistów IV edycji:

Finaliści IV edycji wzięli udział w dziewięciu dedykowanych dla nich szkoleniach:

1. Cykl szkoleń stacjonarnych w Biznes Zone, 25–26.04.2022:

  • Piotr Marciniak, TPnets.com – "Podobieństwa i różnice pomiędzy startupem a biznesem. Cele mentoringu w konkursie" 
  • Marcin Wasiak, Startup Poland – "Tworzenie modeli biznesowych na podstawie Business Model Canvas. Metodyka Lean Start-up w budowaniu innowacyjnego biznesu" 
  • Maciej Kokotek, Łódzki Dom Biznesu – "Skąd finansować start-up? Źródła, zasady, wymogi aplikowania" 
  • Andrzej Tabara, Exaco – "User Stories, Agile, Scrum - czyli o metodykach zwinnych i narzędziach informatycznych przydatnych startupom"
  • Magdalena Orzechowska, Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna – "Kluczowe elementy pitch deck’u, czyli co najbardziej interesuje potencjalnego inwestora lub odbiorcę technologii"
  • Anna M. Kowalska, Capgemini – "Zarządzanie projektem"

2. Dwa szkolenia online, 24.05.2022:

  • Michał Zawisza, Long Term Management – "Kapitałowe finansowanie rozwoju firmy. Jak współpracować z inwestorem kapitałowym/funduszem inwestycyjnym?"
  • Krzysztof Smakowski, TD Soft – "Doświadczenia z konkursem EkSoc StartUP!"

3. Szkolenie stacjonarne w dniui 8.06.2022 na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ, przygotowujące finalistów do prezentacji swojego pomysłu na startup w czasie Gali finałowej konkursu:

  • Piotr Chimko, Philips – "Prezentacja na EkSoc StartUp – tips & tricks

Organizatorzy i uczestnicy szkoleń dla finalistów w Biznes Zone - IV edycja konkursu

Harmonogram IV edycji

  • Zgłoszenia Uczestników: do 31 stycznia 2022 r.
  • Wybór 10 Finalistów przez panel ekspertów (czworo przedstawicieli Rady Biznesu działającej przy Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ i jednego przedstawiciela Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego UŁ): luty 2022 r.
  • Warsztaty i szkolenia dla Finalistów oraz indywidualne wsparcie mentorów: marzec – maj 2022 r.
  • Opracowanie przez Finalistów szczegółowych koncepcji biznesowych oraz projektów w formie prototypów, eksponatów, wizualizacji, posterów i prezentacji przy indywidualnym wsparciu mentorów: marzec – maj 2022 r.
  • Prezentacje projektów i wybór Laureatów spośród Finalistów konkursu podczas uroczystej gali finałowej: czerwiec 2022 r.

Materiały audio/wideo - IV edycja konkursu

III EDYCJA

Gala finałowa i laureaci III edycji konkursu

III edycja konkursu odbywała się w terminie: 15 grudnia 2020 – 15 czerwca 2021 r. 

Gala Finałowa III edycji Konkursu EkSoc StartUP! 15 czerwca została zorganizowana w Hotelu Andel’s Vienna House. Jury i szanowne grono gości wysłuchało 3-minutowych prezentacji dziesięciu projektów biorących udział w trzeciej edycji Konkursu. 

Nagrodę główną, czyli 25000 PLN zdobył projekt „Layart”. Autorem pomysłu na startup jest Maksymilian Aranowski, student Politechniki Łódzkiej (kierunek: Informatyka). „Layart” to projekt aplikacji mobilnej, będącej dedykowaną sztuce platformą sprzedażową, łączącą autorów dzieł sztuki (nie tylko tych znanych już na rynku, ale przede wszystkim młodych twórców, np. studentów ASP, którzy szukają dostępu do szerokiego grona klientów) z osobami chętnymi do zakupu oryginalnych prac. Stworzony prototyp aplikacji oferuje łatwe dodawanie dzieł sztuk, a także proste ich wyszukiwanie dzięki odpowiednim filtrom i podziałowi na kategorie. Projekt ma szansę zmienić rynek obrotu dziełami sztuki, stać się – jak to ujął autor pomysłu – „Amazonem polskiego rynku sztuki” i „Instargramem dla twórców”. Aplikacja początkowo działać ma na rynku łódzkim, a potem ogólnokrajowym. Mentorami, którzy wspierali laureata w konkursie byli: pan Zbigniew Nowicki, Bluerank oraz pani Olena Kolikhova, EY Polska.

Jury konkursu przyznało także Wyróżnienie 5000 PLN dla projektu „Smart Plants”, stworzonego przez Bartłomieja Waldhauzera, studenta Akademia Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi (kierunek: Transport) oraz Magdalenę Durys, studentkę Politechniki Łódzkiej (kierunek: Zarządzanie i inżynieria produkcji). „Smart Plants” to projekt urządzenia wraz z systemem informatycznym, monitorującego parametry glebowe wokół drzewa, takie jak: nasłonecznienie, zasolenie, wilgotność, temperatura, czy pH gleby, w celu zapobiegnia rozwojowi patogenów grzybowych lub występowania przesuszeń. Urządzenie po przesłaniu danych do „chmury” i ich analizie, uruchamia system automatycznego nawadniania wraz z nawożeniem, bądź go zatrzymuje. „Smart Plants” znajdzie zastosowanie w: sadownictwie, szkółkach roślinnych, miastach, firmach z zielonym obszarem, branży deweloperskiej oraz wśród klientów indywidualnych. Opiekę mentorską nad tym proekologicznym projektem pełnili: pan Marcin Świątek, Bialski Owoc oraz pan Adam Trojańczyk, Inwedo.

Uzasadnienie wyboru przez Jury

Przewodniczący Jury, Pan Łukasz Koprowski (PwC Polska) przedstawił następujące uzasadnienie wyboru zwycięzców III edycji konkursu:

„Zaprezentowane przedsięwzięcia/projekty były od strony koncepcyjnej i modelu biznesowego bardzo dobrze przygotowane. Jury miało bardzo trudny wybór. Jury jest przekonane, że każdy z pomysłów ma szanse na realizację i do tego Członkowie Jury zachęcają wszystkich finalistów. Drodzy finaliści, kontynuujcie tak dobrze rozpoczętą pracę i spełniajcie swoje marzenie bycia przedsiębiorcą! Trzymamy mocno kciuki za Wasz sukces! Ostatecznie Jury zdecydowało o przyznaniu nagrody głównej projektowi o nazwie Layart, którego celem jest zbudowanie wirtualnego rynku dzieł sztuki dostępnego dla każdego, Amazona Polskiego Rynku Sztuki i Instagramu dla Twórców (jak go nazwał pomysłodawca).
Głównymi czynnikami, które o tym zdecydowały były:

  • Wyróżniająca się prezentacja pomysłu podczas gali finałowej (przejrzyste założenia, precyzyjny i realistyczny model biznesowy, analiza konkurencji i wskazanie przewag Layart),
  • Gotowy prototyp aplikacji na iOS i Android wraz z demo (film na youtube),
  • Aspekt społeczny i lokalny: Wsparcie młodych artystów i studentów łódzkiego ASP w sprzedaży ich tworów artystycznych (obrazy, rzeźby, fotografia i inne rękodzieła) potwierdzony wstępnymi rozmowami z artystami,
  • Zwiększenie dostępu do malarstwa/rękodzieł i innych dzieł sztuki w przystępnych cenach dla każdego (nie tylko elit),
  • Silna propozycja wartości dla kupujących i sprzedawców,
  • Ciekawy i wyjątkowy wertykalny marketplace, wszystkie dzieła sztuki w jednym miejscu,
  • Duże możliwości skalowania projektu zagranicą,
  • Wysokie prawdopodobieństwo sukcesu przedsięwzięcia ze względu na rosnące zainteresowanie zakupami dzieł sztuki jako formą inwestycji, w szczególności również przez mniej zamożne osoby.

Jury wyróżniło natomiast projekt Smart Plants – produkt finalny będzie pomagał społecznościom lepiej zadbać o nasze naturalne środowisko, o uprawy roślin, i przede wszystkim o powierzchnie zielone w dużych miastach, szczególnie w związku z faktem, iż Łódź, jest jednym z najbardziej zielonych miast w Polsce. Pomysł ma również duży potencjał rozwojowy i silne walory proekologiczne i prospołeczne, żeby żyło nam się lepiej i żeby przeciwdziałać niekorzystnym zmianom klimatycznym.”

Wszystkim finalistom i zwycięzcom gratulujemy i życzymy powodzenia w dalszym rozwoju i realizacji projektów!

Patronat honorowy nad Galą finałową III edycji konkursu

logo Prezydent Miasta Łodzi

Gala finałowa konkursu EkSoc StartUP! III edycja

laureat nagrody głównej w III edycji konkursu EkSoc StartUP!

zdobywcy Wyróżnienia w III edycji konkursu EkSoc StartUP!

Zapraszamy do obejrzenia szerokiej fotorelacji z Gali finałowej III edycji konkursu:

Szkolenia dla finalistów III edycji

Ze względu na sytuację związaną z pandemią covid-19, wszystkie szkolenia zostały zrealizowane w formie zdalnej.

  • Maciej Kokotek, Łódzki Dom Biznesu - „Skąd finansować startup? Źródła, zasady, wymogi aplikowania”, 18 marca 2021 r., 11:30-13:00 (online)
  • Piotr Marciniak, INP PAN/https://tpnets.com/), Adam Trojańczyk, Inwedo - "Podobieństwa i różnice pomiędzy startupem a biznesem. Cele mentoringu w konkursie", 13.04.2021 (online)
  • Andrzej Tabara, Team Connect - "User Stories, Agile, Scrum - czyli o metodykach zwinnych i narzędziach informatycznych przydatnych startupom", 27.04.2021 (online)
  • Wojciech Kołodziejczak, Life Networker - „Fakty mówią, historie sprzedają! Poznaj tajniki storytellingu”, 19.05.2021 (online)
  • Piotr Chimko, Philips Polska - "Prezentacja na EkSoc StartUp – tips & tricks", 25.05.2021 (online)

Harmonogram III edycji

  • Zgłoszenia Uczestników: do 31 stycznia 2021 r.
  • Wybór 10 Finalistów przez panel ekspertów (czworo przedstawicieli Rady Biznesu działającej przy Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ i jednego przedstawiciela Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego UŁ): luty 2021 r.
  • Warsztaty i szkolenia dla Finalistów oraz indywidualne wsparcie mentorów: marzec – maj 2021 r.
  • Opracowanie przez Finalistów szczegółowych koncepcji biznesowych oraz projektów w formie prototypów, eksponatów, wizualizacji, posterów i prezentacji przy indywidualnym wsparciu mentorów: marzec – maj 2021 r.
  • Prezentacje projektów i wybór Laureatów spośród Finalistów konkursu podczas uroczystej gali finałowej: 15 czerwca 2021 r., g. 16, Hotel Andels w Łodzi

Materiały audio/wideo - III edycja

II EDYCJA

Gala finałowa i laureaci II edycji:

II edycja Konkursu EkSoc StartUP! miała miejsce w terminie: koniec grudnia 2019 – 22 czerwca 2020 r.

Gala Finałowa konkursu odbyła się 22 czerwca w hotelu Andel’s Vienna House. Jury i wąskie grono gości w specjalnych warunkach - uwzględniających ówczesne wytyczne w związku z pademią covid-19 - wysłuchało 3-minutowych prezentacji autorów dwunastu projektów biorących udział w drugiej edycji Konkursu. 

Główną nagrodę, 25 000 zł otrzymał koncept Inteligentne ule – startup, którego urządzenia pomagają pszczelarzom wykrywać nieprawidłowości w rojach pszczół zdalnie i sprawnie tak, by móc reagować na choroby szybko i efektywnie. Gratulujemy zdolnemu i kreatywnemu zespołowi! Panowie pracowali pod opieką mentorów: Piotra Marciniaka / TPnets.com sp z o.o./Instytut Nauk Prawnych PAN oraz Adama Trojańczyka z Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomiczna S.A.

Wyróżniony został również projekt Affido.me, zespołu pracującego pod opieką pani Moniki Stefaniak z Shumee, którego pomysł łączenia przyszłych właścicieli zwierząt ze schroniskami, hodowcami oraz innymi właścicielami skradł serca publiczności oglądającej stream. 

Wszystkim finalistom i zwycięzcom gratulujemy i życzymy powodzenia!

Patronat honorowy II edycji konkursu

logo Marszałek Województwa Łódzkiegologo Prezydent Miasta Łodzi

 

Szkolenia dla finalistów II edycji

  • Szkolenia na platformie Edolando.com, 25.04.2020, program:
    • 09:30-9:45 - Prof. Agnieszka Kurczewska, Prodziekan ds. rozwoju Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego UŁ - inauguracja szkoleń
    • 9:45-10:30 - Szymon Midera, Shumee S.A., Innowacyjne modele biznesowe
    • 10:30-1-:45 - przerwa
    • 10:45-11:30 - Marcin Wasiak, Liki Mobile Solutions, VoltScooters, Problem jako najlepszy pomysł biznesowy
  • Piotr Grocholiński, Klientocentryczni, cykl interaktywnych warsztatów online nt. Design Thinking, 8 i 15.05.2020
  • Valentino Megale, Softcare Studios, webinar z mentorem, 23.05.2020
  • Maciej Kokotek, Łódzki Dom Biznesu, szkolenie pt. „Skąd finansować start-up? Źródła, zasady, wymogi aplikowania”. 30.05.20 (sobota), godz. 10.00-12:00.

Harmonogram II edycji:

  • Ogłoszenie konkursu: grudzień 2019 r.

  • Zgłoszenia zespołów: (pierwotnie do 31 stycznia 2020 r.) termin przedłużony do 16 lutego 2020

  • Wybór max. 10 najlepszych pomysłów przez ekspertów: luty 2020 r.

  • Warsztaty i szkolenia biznesowe: luty 2020 r.

  • Opracowanie szczegółowych koncepcji biznesowych oraz projektów w formie prototypów, eksponatów, wizualizacji, posterów przy indywidualnym wsparciu mentorów: marzec – maj 2020 r.

  • Prezentacje projektów i wybór laureatów konkursu podczas uroczystej gali finałowej: czerwiec 2020 r.

Materiały wideo - II edycja

 

I EDYCJA

Gala finałowa i laureaci I edycji konkursu

Finałowa Gala Konkursu EkSoc StartUP! odbyła się 10 czerwca 2019 r. w hotelu DoubleTree by Hilton w Łodzi. Rywalizujące w konkursie grupy studentów prezentowały przed Jury i publicznością swoje pomysły na startup.

Pierwsze miejsce, czyli główną nagrodę w wysokości 20 000 PLN, Jury konkursu przyznało Aleksandrze Gzowskiej i Filipowi Mikołajczykowi za projekt P3T STUDIO – alternatywy dla obecnego procesu recyklingu butelek PET. Jest to urządzenie do przetwarzania butelek PET na filament do drukarki 3D. Umożliwia ono także utylizację odpadów z druku oraz starych wydruków. Powtórnie wykorzystane odpady stają się źródłem do produkcji taniego i pełnowartościowego materiału do druku 3D.

Nagrodę publiczności (laptop ufundowany przez Bionanopark) otrzymał projekt WAVY SONIC DIVING LOCALIZER autorstwa Jakuba Wujka i Damiana Perydzieńskiego. Jest to lokalizator dla nurków rekreacyjnych, który zbiera i przekazuje do aplikacji Wavy – dane o położeniu nurka w czasie rzeczywistym. Urządzenie zwiększa poczucie bezpieczeństwa pod wodą, umożliwia wysłanie sygnału SOS do osoby nadzorującej nurkowanie, skraca ewentualną akcję ratunkową.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom konkursu! Trzymamy kciuki za dalszy rozwój stworzonych w ramach konkursu pomysłów!!

Szkolenia dla finalistów I edycji

1. Szkolenia w SkyHub’ie, 2-3 marca 2019:

W dniach 2-3 marca 2019 w łódzkim SkyHub’ie (Red Tower, ul. Piotrkowska 148/150) finaliści konkursu (11 najlepszych zespołów) wzięli udział w szkoleniach dotyczących tworzenia i rozwijania własnych pomysłów biznesowych. Szkolenia poprowadzili wybitni eksperci, praktycy reprezentujący Partnerów merytorycznych konkursu. Uczestnicy mieli okazję wzajemnie przyjrzeć się swoim projektom, przeanalizować ich mocne i słabe strony, a także pod okiem ekspertów zaplanować optymalny dla siebie model biznesowy.

Program szkoleń:

Sobota, 2 marca:

09.30 – 10.00 Inauguracja szkoleń, Agnieszka Kurczewska, Prodziekan ds. rozwoju, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ

10.00 – 11.00 Innowacyjne modele biznesowe, Szymon Midera, CEO, Shumee S.A.

11.00 – 11.15 Przerwa kawowa & networking

11.15 – 12.45 W jaki sposób porozumiewać się z inwestorem kapitałowym? – realizacja procesu zakupu/sprzedaży spółki, Michał Zawisza, Partner – Avallon

12.45 – 13.30 Obiad

13.30 – 15.30 Jak budować markę?, Weronika Ostrówka, Senior Associate, Talent Team, EY

Niedziela, 3 marca:

09.30 – 12.45 Design thinking czyli jak twórczo rozwiązywać problemy w biznesie?, Piotr Grocholiński, współzałożyciel Klientocentryczni

12.45 – 14.00 Obiad & networking

2. Szkolenie Na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ, 16 maja 2019:

W dniu 16 maja 2019 r. na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ (16:45-18:45, aula D-207) finaliści konkursu wzięli udział w szkoleniu prowadzonym przez wybitnego eksperta i praktyka biznesu, pana Piotra Chimko (Philips).

Celem szkolenia było przygotowanie studentów do prezentacji koncepcji biznesowych podczas gali finałowej w formule elevator pitch competition. Jednocześnie była to ostatnia okazja do spotkania się wszystkich uczestników konkursu przed finałową galą, rozstrzygającą, który zespół zdobędzie główną nagrodę w pierwszej edycji konkursu EkSoc StartUP!

Ramowy harmonogram I edycji konkursu

  • Zgłoszenia zespołów: do 31 stycznia 2019 r.

  • Wybór max. 10 najlepszych pomysłów przez ekspertów (3 przedstawicieli Rady Biznesu działającej przy Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ i 2 przedstawicieli Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego UŁ: luty 2019 r.Warsztaty i szkolenia biznesowe: luty - marzec 2019 r.

  • Opracowanie szczegółowych koncepcji biznesowych oraz projektów w formie prototypów, eksponatów, wizualizacji, posterów przy indywidualnym wsparciu mentorów: marzec – maj 2019 r.

  • Prezentacje projektów i wybór laureatów konkursu podczas uroczystej gali finałowej: czerwiec 2019 r.